~

En liten oppdatering...

18. Mai. 2016

Hei dere!

Nå har det gått noen dager siden sist dere hørte noe ifra meg, så dermed kommer dette innlegget til å være mye lengre, så jeg får summert opp dagene. Denne helgen har vært helt crazy med Fredrikstad Cup, overnatting, konsert og da selveste 17. mai. Og jeg kna lett si, med hånda på hjertet - det har vært fire helt fantastiske dager.

Lørdag, 14.05 - Fredrikstad Cup

I dag var dagen jeg og venninne mine valgte å møtes, for å da ha en fin dag på Fredrikstad Cup med tivoli og en liten tur på Peppes. Jeg og ho Emilie tok da ferjen over og gikk en liten tur rundt å tittet litt i fin været. Det var jo også selvsagt boder på torvet i Gamlebyen, der jeg bare måtte ta en tur innom. Etter det satte vi oss ned på Peppes, der den andre venninna var kom. Vi tok en Cola hver, og endre opp med å dele en sjokolade mudcake, før vi tok turen opp igjen til selveste cup området. Der var det jo tivoli og greier, og da er det jo en selvfølge å hvertfall ta en tur med en karusell. For meg ble det tekoppene, da jeg syntes det holdt meget å betale 45 kroner for en billett. Men senere på dagen møtte vi opp med to andre jenter, og vi brukte resten av tiden våt til å se på noen kamper og da bare sitte å prate litt. Og det skjedde jo selvfølgelig noe ubehagelig, men vi klarte å lure oss unna. (Om dere vil lese mer om dette, så har Emilie valgt å skrive mer ang. dette, så ta en tur innom emiliesolli.blogg.no  )

Søndag, 15.05 - Overnatting.

I dag var dagen der jeg og Emilie hadde en jente-kveld med overnatting. Og det var kjempe kos, selv om vi endte opp med å gå fra Fredrikstad Sentrum til Gressvik. Det var virkelig en etterlengtet kveld, og den ble bare helt fantastisk. Vi satt og så på The Kardashians, Bloggerene og noen videoer på Youtube. Vi spiste pizza, og mye annet godt. V snappet også egentlig mye med noen venner, samtidig som at jeg låste henne ute på verandaen. Vi satt oppe å pratet i timevis, helt til munnene våre ble svake og vi sloknet. Tror klokken ble 02.30, men det var - som sagt, verdt det!

Mandag, 16.05 - Konsert.

Klokken 18.00 var det konsert, på Gressvik Aktivitetshus, som da var gratis for alle i alder 13-18. Var du over, eller under - kom du ikke inn. Men den konserten var med årets Paradise Hotel deltager Carl Aksel, og kompisen Hef. Og den var helt magisk. Alle var helt med i sangene, det var rett og slett kjempe gode vibes. Vellykket konsert (takk til gutta) og en vellykket dag/kveld med venninna!

Tirsdag, 17.05 - Nasjonaldagen til Norge!!

Denne dagen var så vellykket. Og jeg kan bare starte med å si, ja, jeg var nok en dag med Emilie. Men i hvert fall; dagen startet klokken 10.00 med å stelle seg og prøve å presse på seg festdrakten, noe som gikk helt fint. Frokosten ble da en hel kurv med jordbær før jeg tok turen ut for å møte Emilie. Vi kom oss til Tolbodplassen, der toget skulle starte, og vi fant plassen vi skulle stå på. Vi valgte heller å se på toget, istedenfor å gå i toget, da vi begge har skade i beinene. Og jeg må mildt si, at jeg ble litt små skuffa over årets tog. Korpsene, som vanligvis har drillpiker, manglet drillpikene. Selve toget var så mye mindre enn det det pleier å være. Etter toget tok vi noen bilder, før vi gikk ned til sentrum for å titte litt og kjøpe noe å drikke på. Og vi gikk egentlig bare rundt å tittet helt til klokken ble ca. 16.00, da folketoget skulle gå. Og jeg må også si der, at det var et skuffende tog. Hva søren skjer med russen? Jaja.. Når toget var over, gikk vi hver vår vei. Jeg tok da turen opp dit pappa satt. og da fant jeg jo ut at bunadskoene var ødelagte. (Sikkert feil produsert, men suger likevel.) Så føttene mine var ekstra vonde enn det de egentlig pleier å være, og der skoen var ødelagt (helen), hadde jeg klart å få en blemme som gjorde helvetes vondt. Etter en liten stund, valgte vi å kjøpe mc-Donalds og gå hjem. Pappa gikk da en tur ut for å møte noen venner, og jeg tok turen hjem og avsluttet 17. mai foran tv-en.

Jeg kommer med enda et innlegg om ikke så lenge, da angående den store dagen i dag. Men om dere likte dette innlegget, hadde det vært kjempe hyggelig om du tok deg en tur ned til kommentarfeltet og legger igjen en beskjed. Og om du likte bloggen, gjerne ta dere noen turer jevnlig, skal bli mer aktiv her etterhvert!